خانه | اخبار | استان البرز | تبلیغات دینی و نهادهای اجتماعی

تبلیغات دینی و نهادهای اجتماعی

تبلیغات دینی و نهادهای اجتماعی

نظام مقدس جمهوری اسلامی با خمیرمایه اعتقادی و مذهبی پایه‌ریزی شده و دارای ماهیتی کاملا دینی است برهمین اساس ضرورت دارد این ماهیت به طور مستقیم و متناسب با مقتضیات زمانی در تمامی اجزاء و بخش‌های نظم و در سطح جامعه جریان داشته باشد.

جریان یافتن این ماهیت نیازمند تبیین، تشریح و تبلیغ نظریه‌ها، دیدگاه‌ها و آموزه‌های اسلام در همه عرصه‌‌ها است.عرصه‌های اقتصادی، نظامی، بهداشتی و پزشکی، ارتباطات داخلی و بین‌المللی، مدیریت، فردی و اجتماعی و …

پس ماهیت اصلی نظام اسلامیت آن است و این ماهیت باید در بدنه نظام به طور کامل پاده شده و جریان داشته باشد تا بتواند به عنوان الگویی تمام غبار و منطق بر اصول و مبتنی بر مقتضیات روز، کارآمدی دین در اداره جامعه و تعامل شایسته آن با دنیای امروز را به نمایش گذاشته و با تعیین و ارائه راهبردهای اساسی و راهکارهای اصولی بشر گم گشته را از هلاکت، گمراهی و سقوط نجات بخشیده و به سعادت، رفاه و آرامش واقعی رهمون سازد چرا که اسلام دین زندگی است و متضمن بهترین دستورها برای بهتر و شایسته‌تر زیستن است.

آنچه گفته شد فلسفه اصلی نظام جمهوری اسلامی به عنوان  پیش نیاز و مقدمه تشکیل دولت کریمه و ظهور منجی عالم بشریت حضرت حجت(عج) می‌باشد.

طبیعی است برای رسیدن به این هدف باید تمهیدات لازم را اندیشیده و ابزارهای مورد نیاز ا به کار گرفت. یکی از مهم‌ترین و موثرترین ابزارها، بهره‌گیری از ابزار تلیغات آن هم با گرایش دینی است تبلیغات دینی ابزاری برای انتقال مفاهیم و پیام در یک جامعه دینی است که باید طی آن زمینه‌های فراهم شود تا مظاهر و نمودهای فرهنگی – دینی تقویت و تحکیم و تثبیت شوند.

ابراهیم رضاپور

دانلود مقاله

همچنین ببینید

پیام تبریک و سپاس بمناسمت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس یازدهم

“تبریک و سپاس” امت غیور، مردان و زنان متعهد و بزرگوار حوزه انتخابیه شهرستان های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.