خانه | مقالات | سهم اشتغال شهروندان شهر کرج در مراکز کار استان البرز چقدر بوده است ؟

سهم اشتغال شهروندان شهر کرج در مراکز کار استان البرز چقدر بوده است ؟

سهم اشتغال شهروندان شهر کرج در مراکز کار استان البرز چقدر بوده است ؟

باید بپذیریم که ابتدایی ترین وظیفه هر دولت،ایجاد اشتغال برای آن بخش از جمعیت کشور است که آمادگی لازم برای کار را دارند.بخش دیگری از وظیفه دولت توانمند سازی آن بخش از جوانان جویای کار است که ابزار و مهارت ندارند.پیشبرد این هدف مستلزم سرمایه گذاری و فراهم کردن زیربناها،آماده سازی فضای کسب و کار و فراهم کردن شرایط تولید خدمات است،تا افراد جویای کار به تناسب،به کار تولید یا خدمات وارد شوند.

از سوی دیگر مهمترین عامل سازنده شخصیت انسان کار و تولید کار است. در واقع انسان بیکار و ناتوان در شرایط محیطی،همانند کامپیوتری است که هیچ نرم افزازی برای آن تعبیه نشده باشد و این بزرگترین فسادی است که یک جامعه می تواند در خود داشته باشد. متاسفانه در کشور ما نرخ بیکاری را سالهاست به طور مستمر داشته ایم .

استان البرزوبالاخص شهر کرج از رتبه داران آماردراینخصوص بوده ودر سال ۹۰ بالاترین نرخ بیکاری را در کشور داشته است . براساس آماراعلام شده از سوی مرکز آمار ایران  نرخ بیکاری استان البرز در بهارامسال با میزان سرمایه گذاری ۳۷٫۵ درصد , ۱۵٫۸ درصد بوده که در مقایسه با بهار سال گدشته ۳٫۶ درصد افزایش داشته است که پس از استان کهکیلویه وبویر احمد با نرخ بیکاری ۱۶درصد , در مقام دوم بیکاری کشور بوده است .

حال با توجه به تحلیل های بالا این سوال مطرح است که استان البرزو شهر کرج با دارا بودن پتانسیل های بالای کارخانجات صنعتی و مراکزتولیدی وخدماتی اعم از مجموعه شرکت های گروه مپنا, شرکت های تابعه خودروسازی , کارخانجات صنعتی ماموت , کارخانجات تولیدی مواد غذایی , مراکزبزرگ کشاورزی و دامپروری و تحقیقات مربوطه, مجموعه سرم سازی حصارک و بیش ازدهها شهرک صنعتی و۱۴۳۰  واحد تولیدی فعال , چرا دارای بالاترین نرخ بیکاری در سطح کشور است ؟!

در واقع بهتر است این پرسش مطرح شود که سهم استخدام شهروندان کرج دراین مراکز کار چقدربوده است و سهم استانهای همجوار آن از جمله استان تهران  چقدربوده است وچرا مسوولین وقت این استان وشهر در جهت اخذ سهم بیشتر استخدام برای اهالی کرج در این مراکز کاراقدامی موثر ننموده اند ؟!

دکتر ابراهیم رضاپور

 

همچنین ببینید

پیام تبریک و سپاس بمناسمت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس یازدهم

“تبریک و سپاس” امت غیور، مردان و زنان متعهد و بزرگوار حوزه انتخابیه شهرستان های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.