خانه | اخبار | شهید حمید ادیبی اولین شهید انقلاب اسلامی در کرج

شهید حمید ادیبی اولین شهید انقلاب اسلامی در کرج

شهید حمید ادیبی اولین شهید انقلاب در کرج

حمید جوان بود و عاشق. اما نه از نوع زمینی اش، بلکه عشق به خدا در وجودش متبلور بود و سرانجام در تاریخ 4 دی 1357 توسط مزدوران رژیم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به معشوقش رسید.

تا شهدا؛ آن سال های انقلاب که بر این سامان گذشت، پله های عروج مردان خدا شد. در آن دوران ظلمانی، مردانی شوریده و شکوفا، شب ظلمانی ستم و پلیدی را با مشعل خون خویش، روشن ساختند.

یکی از این جوانان شجاع و غیرتمند «حمید ادیبی دُخانی» است. او به سال 1339 خورشیدی در یکی از محلات کرج و در خانواده ای متدین ومعتقد به احکام اسلامی دیده به جهان گشود.

دوران کودکی خود را همانند کودکان آن دوران به سختی گذراند. با رسیدن به سن هفت سالگی، جهت کسب علم و دانش پای به مدرسه نهاد. تحصیلات خود را تا سوم دبیرستان با موفقیت سپری نمود. از آن هنگام که خود را شناخت بر علیه ظلم و جور خاندان پهلوی قیام نمود.

حمید جوان بود و عاشق. اما نه از نوع زمینی اش، بلکه عشق به خدا در وجودش متبلور بود و سرانجام در تاریخ 4 دی 1357 توسط مزدوران رژیم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به معشوقش رسید.

دوستانش پیکر مطهرش را به دلیل این که مبادا توسط عمال رژیم مفقود گردد، شبانه در باغ های جواد آباد کرج پنهان کردند و طی نامه ای از جانب آیت الله سید حسن مدرسی، نماینده آیت الله بروجردی در کرج، مبنی بر تشییع پیکر شهید، فردای آن روز مراسمی در خور و شایسته شهید والامقامی چون حمید گرفتند.

شهید حمید ادیبی اولین شهید انقلاب کرج است که در صحنه تظاهرات به شهادت رسید. به همین علت عده بسیاری از مردم کرج در مراسم با شکوه تشییع اش شرکت کردند.

پس از تشییع پیکر حمید را در صحن امام زاده محمد (ع) کرج به خاک سپردند.

همچنین ببینید

پیام تبریک و سپاس بمناسمت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس یازدهم

“تبریک و سپاس” امت غیور، مردان و زنان متعهد و بزرگوار حوزه انتخابیه شهرستان های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.