خانه | اخبار | دهه فجر زمینه ساز فرج جامعه اسلامی

دهه فجر زمینه ساز فرج جامعه اسلامی

دهه فجر زمینه ساز فرج جامعه اسلامی

انقلاب اسلامی ایران به عنوان یکی از تاثیر گذار ترین پدیده های سیاسی جهان در قرنی شکل گرفت که بنیان های فکری و اعتقادی بشر در جدایی کامل از دین سیر می کرد و سیر جهان درجهت مادی گرایی به اوج رسیده بود.

از ویژگی های اساسی انقلاب اسلامی ایران باید به مواردی چون عدالت خواهی، استقلال طلبی، مردم سالاری، ضدیت با استبداد توجه به جنبه های معنوی وفرامادی بشر و مواردی از این دست اشاره نمود.

فارغ از ویژگی های پیش گفته باید به این موضوع مهم توجه داشت که انقلاب اسلامی موجب گردید جریان اسلام سیاسی در سراسر جهان فعال شده و به عنوان یکی از بازیگران فعال سیاست جهانی به ایفای نقش بپردازد. امری که موجب شد جریان حق و باطل به یک صف بندی جدید برسدکه درآن جریان اسلام اصیل به رهبری جمهوری اسلامی ایران به جریان باطل و جریان اسلام انحرافی را به چالش کشید. و منجر به شگل گیری فلسفه سیاسی جدیدی مبتنی بر ارزشهای دینی گردید. این امر از آن جهت اهمیت دارد که می تواند جهان به ویژه دنیای اسلام را در مسیر شکوفایی مادی و معنوی رهنمون گردد.

به عبارت دیگر انقلاب اسلامی ایران با ایجاد الگویی مناسب در عرصه ساختار سیاسی می تواند جهان اسلام را  به پیروزی و سعادت نزدیک سازد.

الگویی که ازشاخصه هایی چون:

  • رفتار عدالت محور در حوزه های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جهان
  • اتکاء فلسفه سیاسی بر مبنای ایدئولوژی دینی منبعث از اسلام اصیل
  • ایجاد نگاه برابر در عرصه های سیاسی با هدف توزیع عادلانه امکانات جهانی
  • ایجاد کرامت برای نسل بشر، با اتکاء به ارزش های دینی

امید است جهان از چنان عقلانیتی برخوردار گردد که با الگوبرداری از انقلاب اسلامی ایران به سیستم حکومتی دست یابد که در آن ارزش های واقعی بشری با نگاه دینی بر جهان حاکم شود و سعادت واقعی جهان را در بر گیرد.

در پایان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر عموم مردم را به تلاش برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی دعوت کرده و آرزو می کنم این انقلاب به نهضت جهانی حضرت مهدی(عج الله) ملحق شود.

ابراهیم رضاپور

همچنین ببینید

پیام تبریک و سپاس بمناسمت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس یازدهم

“تبریک و سپاس” امت غیور، مردان و زنان متعهد و بزرگوار حوزه انتخابیه شهرستان های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.