خانه | اخبار | راهکارها و راهبردهای ایالات متحده برای جنگ سایبر

راهکارها و راهبردهای ایالات متحده برای جنگ سایبر

راهکارها و راهبردهای ایالات متحده برای جنگ سایبر

چکیده:                                                                                                                                                              ابراهیم رضاپور

پس از واقعه ی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، امریکا جنگی را آغار نمود که برای آن مرز و سرزمین مفهومی نداشت، این جنگ جدید که در برگیرنده عمیات جنگ سایبر و عملیات اطلاعاتی بود به عنوان دکترین جدید و بنیادی نیروی نظامی و سیاست خارجی آمریکا اتخاذ گردید. عملیات جنگ سایبر طیفی در شیوه ها را برای تاثیر گزاری بر توانایی دشمن برای جنگ ارائه می­دهد، به گونه­ای که کشوری را قادر به نفوذ در شبکه دشمن دسترسی به فایل­های آن، اشاعه اطلاعات نادرست یا شناخت ضعف­های موجود در سیستم­های دشمن می سازد. عملیاتهای جنگ سایبر هم چنین می­توانند کشوری را قادر به کنترل شبکه یک دشمن به منظور از کار انداختن موقت یا دائمی زیر ساخت­های آن سازد. بر همین اساس آمریکا به منظور حفظ سلطه کامل خود بر سیستم جهانی، با هم سطح قرار دادن استراتژی­های رسانه­ای و اطلاعاتی با قدرت نظامی متعارف، دکترین مبسوطی را در مورد عملیات­های جنگ سایبر و عمیات اطلاعاتی در سال ۲۰۰۳ آغاز نمود.

در این مقاله سعی بر آن شده است تا ضمن نگاهی به فضای سایبر و جنگ سایبری، راهکارها و راهبردهای ایالات متحده برای جنگ سایبر را مورد بررسی قرار دهیم.

کلید واژه ها:

فضای سایبر، جنگ سایبر، جنگ روانی، جنگ الکترونیک، دکترین جنگ سایبر آمریکا

دانلود اصل مقاله

همچنین ببینید

پیام تبریک و سپاس بمناسمت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس یازدهم

“تبریک و سپاس” امت غیور، مردان و زنان متعهد و بزرگوار حوزه انتخابیه شهرستان های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.