خانه | اخبار | پیام دکتر ابراهیم رضاپور بمناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهدا وایثارگران

پیام دکتر ابراهیم رضاپور بمناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهدا وایثارگران

بسم الله الرحمن الرحیم

   آموزه های دینی و بخصوص درسهای برگرفته از عاشورای حسینی همانطور که در شروع و تداوم و به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی: رهبری بنیان گذار کبیر انقلاب تأثیر داشت، این تأثیر گذاری به قدری واضح و آشکار است که حتی دشمنان قسم خورده ی انقلاب نیز به آن اذعان دارند، به همان شکل در جریان دفاع مقدس وایجاد شور و شعور عینی در جبهه های حق علیه باطل نقش بسیار مهمی را اجراء کرد. تا جایی که می توان به طور قاطع بیان کرد که حرکت رزمندگان اسلام در جبهه ها بر گرفته از حرکت های اصحاب امام حسین(ع) بود.

   یعنی نه تنها وجودکربلاء امام حسین باعث ایجاد انگیزه و شجاعت در رزمندگان بود بلکه به عنوان یک الگو و سرمشق برای انتخاب های مهم نیز تأثیر گذار بوده است. برای مثال می توان به نوع داوطلب شدن رزمندگان اسلام در جبهه  برای حضور درخط مقدم اشاره کرد و آن را با شور و اشتیاق اصحاب کربلا مقایسه کردکه اضافه بر رعایت حال بنی هاشم رعایت حال بزرگان و پیرمردها را هم داشتند.

   از طرفی دیگر نیروی جوان که وارد میدان نبرد شد آنچنان مجذوب عرفان عملی و اخلاقی امام امت بودکه به ایمانی کامل تا حد یقین به آیات الهی پیدا کرده و آن آیات را با جان و دل لمس کرده بود و به همین دلیل با توانی بی حد برای رسیدن به احدی الحسین در حرکت بود و در این اوج گیری به حدی بال و پر گرفت که امام گفت به حال ایشان غبطه می خورم.

   دقیقا می توانیم در چهره ی بسیجی های زمان جنگ چهره ی آن صحابی پیامبر را ببینیم که وقتی پیامبر از او سوال کرد .

  گفت: اصبحت: چگونه صبح کردی

  در جواب گفت: (اصبحت یقیناَ ) صبح کردم در حالت یقین

  و همین یقین و ایمان سرمنشاء بسیاری از فداکاری ها و از خودگذشتگی ها در جبهه های جنگ شد.

   ایثار ها و از خود گذشتگی هایی که تا قبل از جنگ فقط در داستانها و اساطیر می شنیدیم و می خواندیم و حال که در هفته گرامی داشت دفاع مقدس قرار داریم جای آن دارد که ضمن بزرگداشت مقام آن عزیزان و ستارگان آسمانی این ایام را به محضر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) وملت آزاده ی ایران تبریک گفته و از خداوند متعال خواهان آن باشیم که بتوانیم رهروی شایسته برای آن مردان بی بدیل باشیم.

ابراهیم رضاپور

۱۳۹۵/۶/۳۱

۱۹ ذی الحجه ۱۴۳۷

 

همچنین ببینید

پیام تبریک و سپاس بمناسمت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس یازدهم

“تبریک و سپاس” امت غیور، مردان و زنان متعهد و بزرگوار حوزه انتخابیه شهرستان های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.