خانه | مقالات | چگونگی و اهمیت نفوذ دشمن

چگونگی و اهمیت نفوذ دشمن

چگونگی و اهمیت نفوذ دشمن
در سالهای اخیر مقام معظم رهبری بارها تذکراتی را در خصوص مسئله نفوذدشمن ، به مسئولان و خواص یادآور میشوند که در این نوشته  به طور کلی به مسئله نفوذ و اهمیت آن در حد وسع خود خواهم پرداخت.
وقتی به گذشته برمی گردیم تأکید امام راحل و مقام معظم رهبری را مبنی برنام نهادن  صفت شیطان بزرگ برای آمریکا و همچنین تأکید رهبری در خصوص «نفوذ دشمن»، نفوذی که پس از برجام، کشور را به شدت تهدید می کند و رهبری آن را مهم تر از خود برجام می داند، شنیده ایم.
نفوذ کار ذاتی دشمن است. همان طور که در آیات و روایات آمده، اصلی ترین کار شیطان که بر سر آن قسم یاد کرده است، نفوذ در انسان ها و ایجاد اختلال در دستگاه محاسباتی آنها و سرانجام به انحراف کشاندن آنهاست، بنابراین، این تصور که روزی دشمن از کار اصلی اش، یعنی برنامه ریزی برای نفوذ در کشور اسلامی دست بر می دارد، تصوری غلط می باشد. همانا که شیطان قسم یاد کرده تا روز قیامت دست از این کار برنخواهد داشت و همیشه به دنبال راهی برای نفوذ و ضربه زدن میباشد.
ویژگی های نفوذ دشمن، آرام و تدریجی انجام می گیرد، با برنامه و ابتدا با دوستی و خیرخواهانه وارد شده و سپس مسائل شبهه ناک را مطرح می کند تا بتواند برای آن توجیه داشته باشد و دیگران را با برچسب ها و واژه ها کنار زده و خود را خیرخواه شخص قرار داده و اعتمادش را به خود جلب می کند. همانند شیطان قدم به قدم وارد شده و اقدام به فریب می نماید، شیطان انسان را تدریجاً در پشت سر خود قرار می دهد و به سوی پرتگاه می کشاند.
این قضیه منحصر به شیطان اصلی نیست، تمامی دستگاه های شیطانی برای پیاده کردن نقشه های خود از همین روش استفاده می کنند. لذا قرآن می فرماید: از همان گام اول باید به هوش بود و با شیطان همراه نشد. اگر تأمل کنید می بینید، هرچقدر زمان بیشتری با او همراهی کنید به همان نسبت، به زمان بیشتر و به مراتب سخت تر از گام اول نیاز دارید.
معمولاً بعضی از کارهای دشمن جنبه مقدماتی دارد و تا مقدمات نفوذ شکل نگیرد، نفوذ هم اتفاق نمی افتد. لذا یقین داشته باشیم که شناسایی راه های نفوذ دشمن به بصیرت و تیزبینی بالایی نیاز دارد و در این رابطه نیروهای مؤمن و انقلابی نباید به سادگی از کنار رفتارهای مرموزانه و به ظاهر زیبا بگذرند.
بصیرت یعنی شناسایی دقیق کارهای دشمن و نیت اصلی او از انجام برخی کارهای عوام فریبانه و هوشیاری دقیق در مقابل آن. همیشه شیطان دو هدف را دنبال می کند، هدف فردی و هدف جمعی، ابتدا هدف فردی را آغاز می کند و از طریق آن هدف جمعی و کلی در جامعه، که دستگاه های محاسباتی و مسئولان است، به نفوذ و انجام برنامه های خود می رسد.
رهبر انقلاب در زمینه نفوذ شیطان می فرماید: کار شیطان اغوا کردن است. اغوا یعنی، ایجاد اختلال در دستگاه محاسباتی شما. شیطان نقطه مقابل کارکرد تقوا است. سعی شیطان از کار انداختن دستگاه عقل و بصیرت است.
همچنین ایشان می افزاید: اهمیت نفوذ دشمن در دستگاه فکری مسئولان یکی از تهدیدات بزرگ برای کشور می باشد. نفوذ ممکن است اقتصادی باشد که کمترین اهمیت را دارد، نفوذ می تواند امنیتی باشد اما در مقابل، نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد.
دشمن سعی می کند در زمینه های فرهنگی، باورهای جامعه را دگرگون کند و میلیاردها خرج می کند تا به مقصود خود برسد و همانا نفوذ فرهنگی است که از طریق آن دشمن می تواند به تمام اهداف خود دست پیدا کند. نفوذ سیاسی هم این که در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی نفوذ کنند. وقتی دستگاه های سیاسی و مدیریتی یک کشور، تحت تأثیر دشمنان مستکبر قرار گرفت، آن وقت همه تصمیم گیری ها در این کشور بر طبق خواست و میل او انجام خواهد گرفت، آن ها همین را می خواهند.
همیشه تلاش های دشمنان نظام جمهوری اسلامی در زمینه تغییر محاسبات مسئولان و تغییر افکار مردم در خصوص مسائل انقلابی، دینی و مصالح ملی کشور بوده است.
حال می فهمیم که چرا رهبر انقلاب در این دو سال اخیر اینقدر بر مسئله نفوذ اهمیت داده اند، چون می بینیم اخیراً به خاطر نگاه خوشبینانه بعضی از مسئولان به دشمن و ایجاد امیدواری در قدرت های بزرگ استکباری و شیطانی، آنها به طمع افتاده اند، ولی قطعاً در صورت غفلت بعضی از مسئولان، مردم آگاه و بصیر، هوشیارتر از قبل می باشند.
والسلام.
دکتر ابراهیم رضاپور

 

همچنین ببینید

پیام تبریک و سپاس بمناسمت مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس یازدهم

“تبریک و سپاس” امت غیور، مردان و زنان متعهد و بزرگوار حوزه انتخابیه شهرستان های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.